Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

PlayStation 5’inizi böyle kullanıyorsanız sistem her an çökebilir: Uzmandan kritik uyarı

Sony’nin son oyun konsolu PlayStation 5’te (PS5) uzun süredir konuşulan “sıvı metal” kaynaklı donanım sorunları yeniden gündemde. Özellikle ilk nesil PS5 modellerinde ortaya çıkan bu sorun, cihazların zamanla aşırı ısınmasına ve kendiliğinden kapanmasına yol açabiliyor. Cihazı dikey konumda kullanmak, riski artırıyor.

Kredi kartının ön yüzündeki 16 rakam bu anlama geliyormuş

Kredi kartlarının ön yüzünde yer alan 16 haneli sayı rastgele değil, her rakamın belirli bir anlamı var. Bankalararası tanımlamalardan güvenlik kodlarına kadar uzanan bu sayı dizisinin şifrelerini çözüyoruz.

Araştırma: Uykusuzluk beyni yaşlandırıyor

Araştırma: Uykusuzluk beyni yaşlandırıyor

Drone sürüleri zihinle uçuyor! Beynin komutası

İnsansız hava araçları (UAV), yani drone’lar, tarımdan güvenliğe, lojistikten sinematografiye kadar birçok alanda hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Ancak bu araçların kontrolü genellikle karmaşık kumandalar, radyo denetleyicileri veya …

Meta ve Oakley birlikte çalıştı; yeni akıllı gözlük modelleri tanıtıldı

Meta farklı şirketlerle çalışarak akıllı ürünlerini tanıtmaya devam ediyor. Bu sefer yeni akıllı gözlükler için Oakley ile ortaklık kuruldu.

Amazon’dan “yapay zekâ” adımı: Çalışan sayısı azaltılacak

Amazon’dan “yapay zekâ” adımı: Çalışan sayısı azaltılacak

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir