56 milyon euroluk proje: Binlerce ev atık suyla ısınacak

Almanya’nın Hannover kentinde, 56 milyon euroluk yatırımla arıtılmış atık suları enerjiye dönüştürecek yeni merkezi ısıtma sisteminin inşasına başlandı. Bu teknolojik dönüşüm sayesinde kömür tüketimi tamamen sonlandırılarak binlerce haneye kanalizasyon şebekesinden temiz enerji sağlanıyor. ATIK SU ENERJİSİ SİSTEME NASIL ENTEGRE EDİLİYOR? Herrenhausen’deki arıtma tesisine kurulan 50 ton ağırlığındaki dev ısı pompaları ve kompresörler, kışın 12 ila 16 derece arasında sabit kalan atık suyun ısısını topluyor. İsviçreli uzmanlar tarafından geliştirilen bu özel mekanizma, suyun içindeki düşük ısıyı alarak 95 dereceye kadar yükseltiyor. Leine Nehri’nin altına kazılan özel tüneller vasıtasıyla mevcut şehir şebekesine bağlanan sistemin, 2027 yılında tamamen faaliyete geçmesi planlandı. Tesis devreye…

Kadınlar erkek egemen sektörlere el attı

Araştırmaya katılan beyaz yaka kadınların yüzde 88’i enerji sektöründe çalışmanın prestijli olduğunu belirtirken, yüzde 86’sı sektörün geleceğini parlak bulduğunu ifade etti. Katılımcıların yüzde 81’i sektörde insan kaynağına yatırım yapıldığını, yüzde 74’ü ise kadınlar için yeterli fırsat bulunduğunu düşünüyor. Kadın çalışanların sektöre yönelmesinde istihdam güvencesi ve sürdürülebilirliğe katkı sağlama isteği öne çıkan motivasyon unsurları arasında yer alırken, yenilikçi teknolojilerle çalışma imkanı, yüksek gelir beklentisi ve uluslararası kariyer fırsatları tercihleri destekleyen faktörler olarak değerlendiriliyor. Sektörün en yoğun alanı ise elektrik dağıtımı olarak öne çıkıyor. Bunun yanı sıra, araştırma enerji sektöründe edinilen deneyimin farklı sektörlerde de istihdam imkanlarını artırdığını ortaya koydu. Küresel yapısı…