Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’dan depremde çöken operatörler hakkında açıklama

Dün İstanbul’da meydana gelen depremlerin ardından Turkcell, Türk Telekom ve Vodafone kullanıcıları iletişim sorunlarıyla karşılaştı. Halk, şebekedeki sorunlar nedeniyle arama yapamadı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, üç operatörde yaşanan problemler hakkında açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, dün yaşanan sorunların ardından bugün üç operatörün yetkilileriyle bir araya gelerek toplantı gerçekleştirdi. Toplantı sonucunda değerlendirmelerde bulundu.

Depremde telefon aramalarının yüzde 25’i başarısız oldu

İstanbul’da üç operatörün toplamda 20 bin baz istasyonu bulunmaktadır. Baz istasyonlarında depremden kaynaklı herhangi bir hasar meydana gelmedi. Normal şartlarda internet üzerinden yapılan aramalarda 2 kat bir artış yaşandı ve bağlantı sorunu yaşanmadı. Sesli görüşmelerde ise 7 ila 10 kat arasında bir artış oldu ve mevcut aramaların yüzde 25’i başarısız oldu. Uraloğlu, 2019’da yaşanan Silivri depremlerinin ardından yaklaşık olarak 4 kat kapasite artışı sağlandığını belirtti.

Bakan Uraloğlu konuyla ilgili olarak şunları ifade etti:

“Ülkemizde normal zamanlarda 2,5 kat fazla kapasiteye sahip olduğumuzu belirtmek isterim. Yani normal zamanlardaki kapasitenin 2,5 katına kadar olan talepleri sorunsuz karşılayabiliyoruz. Peki dünkü depremde neler yaşandı? Dünkü depremde 7 ile 10 kat arasında bir sesli görüşme artışı meydana geldi. İnternet üzerinden yapılan aramalarda ise 2 kat bir artış görüldü. 2,5 kat kapasitesi olan bir sistemin 7-10 kat arasında bir yüklenmeye dayanması oldukça büyük bir başarıdır. Mevcut aramaların yüzde 75’ini başarıyla karşıladık. Ancak maalesef yüzde 25’ini karşılayamadık. İnternet tabanlı aramalarda ise 2 kat artışı başarılı bir şekilde karşıladık ve burada bir sorun yaşanmadı.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, internet üzerinden yapılan aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığının altını çizerek şunları ekledi: “(Sesli aramalarda) Kapasite artışından kaynaklanan 15 dakikalık bir yoğunluk dönemi yaşandı ve istenilen görüşmeler gerçekleşemedi. Daha sonra durum normale döndü. Bundan sonraki süreçte ihtiyaçlarımıza uygun olarak durumu tekrar ele alıyoruz. Benzer sıkıntıları yaşamamak adına gereken adımları atmaya devam edeceğiz.”

Related Posts

Tesla, yeni bir CEO aramaya başladı!

Tesla yönetim kurulu, şirketin finansal performansındaki düşüş ve kamuoyundaki imaj zedelenmesi nedeniyle CEO Elon Musk’ın yerine geçebilecek birini aramaya başladı. Bu sürecin yaklaşık bir ay önce start aldığı belirtiliyor. Tesla, yeni bir CEO …

EA, yeni işten çıkarmalar duyururken Titanfall oyununu da iptal etti

Oyun dünyasının devlerinden Electronic Arts (EA), önemli bir yeniden yapılanma sürecine girdi. Şirket, Titanfall, Apex Legends ve Star Wars Jedi serileriyle tanınan Respawn Entertainment stüdyosunda yaklaşık 100 çalışanı işten çıkardı. Ayrıca …

ChatGPT neden bir anda “dalkavuğa” dönüştü?

OpenAI, geçtiğimiz hafta getirdiği yeni ChatGPT güncellemesini, yapay zekâlı sohbet robotunun bir dalkavuğa dönüşmesi sebebiyle geri çekti

Sony, çip birimini ayrı bir şirket haline getirebilir

Bloomberg’in haberine göre, Sony yarı iletken bölümü olan Sony Semiconductor Solutions’ı ana şirketten ayırarak ayrı bir birim haline getirmeyi planlıyor. Konuya yakın kaynaklara göre, Japon şirket çip işinin büyük kısmını hissedarlara dağıtmayı …

İstanbul trafikte dünya birincisi oldu! Peki nasıl önüne geçeriz?

İstanbul, dünyanın en çok trafik sıkışıklığı yaşanan şehri oldu. Son verilere göre İstanbullular yılda 105 saat trafikte bekliyor. Bu süre New York’taki 102 saat ve Chicago’daki 102 saat gibi dünyanın diğer büyük metropollerini geride bırakıyor …

Apple’ın 20. yıla özel iPhone’ları, inanılmaz fiyatlarıyla cep yakacak

Apple, iPhone’un 20. yılına özel olarak katlanabilir ve cam odaklı Pro modeller geliştiriyor. Ancak üretim maliyetleri ve yüksek vergiler, fiyatların rekor seviyelere ulaşabileceğini gösteriyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir